דבר המערכת | רות זפרן, שחר פרידמן וניב אמיתי (כרך יח)

כתב-העת משפט ועסקים נוהג לערוך כנס שנתי אשר נסב סביב תֵמה משותפת. כנס זה מהווה בסיס לכרך מיוחד של כתב-העת היוצא לאור מדי שנה. כאשר נבחרה המערכת בשנת הלימודים תשע"ב, היה ברור לכל חבריה מה עתיד להיות נושא הכנס באותה שנה. כבוד השופטת אילה פרוקצ'יה פרשה זמן קצר קודם לכן מכס השיפוט בבית-המשפט העליון, ולא היה ספק בליבנו, לנוכח ייחודה כשופטת, שנקדיש את הכנס השנתי לפועלה.

עיון בפסקי-הדין שכתבה השופטת (בדימוס) אילה פרוקצ'יה לאורך עשר שנות כהונתה בבית-המשפט העליון מלמד על עשייה מגוּונת בתחומי משפט שונים. רבים מפסקי-דין אלה נידונים במאמרים היוצאים לאור בכרך מיוחד זה, החוגג את פועלה יוצא-הדופן. קריאת הכרך המיוחד כמכלול משרטטת מקצת מעשייתה השיפוטית, ומהווה צוהר לעבודה משפטית ושיפוטית מלאת מחשבה, רגישות ותבונה, המשקפת לא רק ידע משפטי רחב-היקף, אלא גם מחויבות חברתית עמוקה וחיבור אישי לנושאי הפסיקה ולמושאיה.

הכרך נפתח בדברי ברכות ומסות המספרים את סיפורה של השופטת פרוקצ'יה בקול אישי. חלקו השני של הכרך מאגד מאמרים אקדמיים העוסקים בתחומי משפט שונים. חלקם מתייחסים ישירות לפסיקתה של השופטת פרוקצ'יה לאורך שנות כהונתה, ואילו אחרים עוסקים בסוגיות מורכבות שעלו בפסיקתה.

להורדת המאמר המלא [PDF]

אודות אתר משפט ועסקים

משפט ועסקים הוא כתב העת של בית ספר הארי רדזינר למשפטים, אוניברסיטת רייכמן
פוסט זה פורסם בקטגוריה אמיתי ניב, זפרן רות, כרך יח (2014), מהדורת הדפוס, פרידמן שחר, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה