חוקת המשפחה: היבטים חוקתיים של דיני המשפחה | אהרן ברק (כרך טז)

רשימה זו בוחנת את השפעתה של המהפכה החוקתית על דיני המשפחה. במידה רבה ניתן לומר כי החוקתיזציה של המשפט הישראלי, אשר התרחשה לאחר כינונו של חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו, פסחה על דיני המשפחה. מכאן החשיבות שבבחינת ההיבטים החוקתיים של דיני המשפחה בישראל. מטרת הרשימה כפולה: ראשית, בחינת צורת החשיבה המשפטית הראויה בהיבטה המתודולוגי; שנית, בחינת הפוטנציאל החוקתי הטמון בדין החוקתי הקיים.

הרשימה מתרכזת בזכות החוקתית לכבוד האדם ובהשפעתה על דיני המשפחה בישראל, תוך בחינת ההיבטים החוקתיים של חיי המשפחה: הכניסה לתא המשפחתי, חיי המשפחה וסיום התא המשפחתי. בהמשכה הרשימה דנה בסיבות למיעוט השפעתן של הזכויות החוקתיות על דיני המשפחה בישראל, ובעיקר בסיבה העיקרית, שעניינה הוראת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו בדבר "שמירת דינים".

להורדת המאמר המלא

Constitutional Aspects of Family Law

Aharon Barak

This essay examines the effect that the constitutionalization of Israeli law – following the legislation of Basic-Law: Human Dignity and Liberty – had on Israeli family law. The purpose of the essay is twofold: to examine the proper legal methodology; and to examine the constitutional potential in existing law. The essay focuses on the constitutional aspects of family life and on the reasons why constitutional rights have had little effect on family law in Israel.

אודות אתר משפט ועסקים

משפט ועסקים הוא כתב העת של בית ספר הארי רדזינר למשפטים, אוניברסיטת רייכמן
פוסט זה פורסם בקטגוריה ברק אהרן, כרך טז (2013), מהדורת הדפוס, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה