סקירת חדשות מעולם המשפט | משפט מסחרי | 9.1.2014

 בעניין Great Hill v. SIG בית-המשפט בדלאוור (Delaware Chancery Court) קבע שבעת רכישה של חברה אחרת, החברה הרוכשת מקבלת שליטה משפטית על פרטי התקשורת בין החברה הנרכשת לבין בא-כוחה. למעשה, הלכה זו מבטלת את החיסיון על תקשורת עורך-דין-לקוח במקרים הללו. במקרה דנן, המידע איפשר לחברה הרוכשת להגיש תביעה נגד בעלי השליטה הקודמים של החברה הנרכשת, לאחר שהם גרמו לה להיכנס לעסקת המיזוג במרמה. 

 לממשל תאגידי יש השפעה ניכרת על שווי החברה, יעילות השימוש בהון וכן על צמיחתה הכלכלית. זאת הסיבה מדוע בשני העשורים האחרונים ישנה מגמה מתמשכת לחיזוק הממשל התאגידי. במאמרה, "A Corporate Culture Channel: How Increased Shareholder Governance Reduces Firm Value", בוחנת ג'יליאן פופדאק (University of Pennsylvania) האם חיזוק הממשל התאגידי של חברה מעלה את ערכה. במחקרה מוצאת המחברת בין היתר כי, ממשל תאגידי "חזק" מביא דווקא לירידה בשווי החברה, כאשר נמצא כי חברות הפועלות בסביבת ממשל תאגידי "חזק", שוויין נמוך בכ-1.4% בהשוואה לחברות באותו סדר גודל ותרבות ארגונית דומה.

 רשויות המיסים בעולם עומדות בפני אתגר חדש: כיצד יוטל מס על המטבע הווירטואלי ביטקוין? בשנה החולפת בלבד עלה ערכו של הביטקוין מ-13.5 דולר ל-650 דולר ליחידה, כאשר בשיאו אף הגיע לשווי של 1200 דולר. לא מעט אנשים גרפו רווחים או צברו הפסדים משינויים בשער המטבע, אך כיום אין תקנות דיווח על רווחים או הפסדים אלה. אחת הבעיות שצצו היא האם יש להתייחס לביטקוין כמטבע, כסחורה או כנכס הון לצרכי מס; וכן הקושי במעקב עליו – אחת הסיבות מדוע המטבע משמש רבות להלבנת הון.

 על-פי תוכנית שהגה הסנאט בארצות-הברית, תמריצי המס שניתנים כיום לתעשיות האנרגיה יקוצצו ביותר ממחצית, ויצומצמו לשתי הטבות מרכזיות שיתמקדו בייצור נקי יותר של חשמל ודלק. התוכנית עתידה לשים קץ להקלות מס שניתנו לבנייה חוסכת ארגיה, מכוניות חשמליות ותעשיות נוספות שנהנו מהן עד כה. הדבר נעשה עקב אי-בהירות וחוסר מדיניות לגבי הזכאים להטבות אלו, ותחושה כי הטבות במס "מתבזבזות" על חברות שמפתחות שיטות לא מוצלחות לחסכון באנרגיה. צעד זה צפוי לחסוך לממשל הפדרלי עשרות מיליוני דולרים בשנה.

אודות אתר משפט ועסקים

משפט ועסקים הוא כתב העת של בית ספר הארי רדזינר למשפטים, אוניברסיטת רייכמן
פוסט זה פורסם בקטגוריה ארכיון, מהדורה מקוונת, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה